5 Şubat 2008 Salı

ANILAR KİTABI – 3. BÖLÜM 3. ANLATI

(Bu anlatı Ahmat El Kabar’ın “Yeni Gün” konuşmalarından derlenmiştir. Hebburi tarikatının 17. kuşak büyük ustası Cillo’nun yok oluşunun, iktidarın El Kabar’a devrolmasının ardındaki sır perdesini aydınlatmaktadır.)
Yüksek Dervişler Konseyi başına buyruk davranan Cillo Ustayı yok etmeyi kafaya koymuştu. Peşine kiralık katil taktılar. Adam onu ıssız, dar bir sokağa kadar izledi. Hançeriyle ustanın ardından ilerleyip sinsice yaklaştı ve zamanı gelip, ortalıkta kimsenin olmadığından emin olunca sırtına sapladı.
“Aah,” dedi usta ama dimdik durmaya devam etti. Şaşıran katil defalarca batırıp kana bulayarak vücudun en sonunda yere devrilmesini sağladı. O esnada birisi omuzuna elini koydu. Korkuyla döndü katil. Cillo usta arkasında duruyordu. Bir ölüye sonra bir daha ustaya baktı katil, koca gözleriyle.
“Beni öldürdüğünü gördüm,” dedi Cillo usta anlayışlı bir sesle. “Bir daha sakın yapma bunu.”
Fakat panik olan katil kanlı hançeri onun kalbine gömdü. Sonra da boğazına. Ve üstüne çöküp başını kesti telaş içinde.
“Öhhö öhhö,” diye öksürdü arkada Usta. “Evladım, ben sana ne demiştim,” dedi ardından.
Katil artık cinnet getirdiği için mantıklı davranamadı. Fırlayıp ona da girişti bir çabuk. Hançer yüzlerce kere indi çıktı bedene. Yorgun argın ayağa kalktı sonra. Korkulu gözlerle çevresine bakındı bir süre. Kimse yoktu. Koşturarak kaçıp gitti oradan.
Bir daha da kimsenin karşısına çıkmadı usta.
Demek ki gücü o kadardı…

Hiç yorum yok: